Bei der MS3x hat man ja 8x High Current Ausgänge für die Injektoren.
An einem Motorrad habe ich dafür keine Verwendung (Bleibt erst noch Vergaser).
Wäre das technisch machbar, diese Ausgänge für Lüfter etc zu verwenden und so das Relais zu sparen?
Der Lüfter hat beispielsweise eine Stromaufnahme von knapp 4A.
Softwaretechnisch wäre es im Tuner-Studio kein Problem einen von den acht Ausgängen zu verwenden/belegen.
Ich frage mich nur ob die verbauten Transistoren das dann auch im Dauerbetrieb mitmachen?
Denkbar wäre auch die Kraftstoffpumpe damit anzusteuern. Stromaufnahme muss ich noch nachmessen, aber das dürfte sich auch unterhalb der 5A Grenze bewegen (Ist ja nur Vergaser-Mopped).
Ein Kabelbaum muss eh neu gemacht werden. Wäre natürlich schon sehr praktisch wenn ich die Relais weglassen könnte.
Im Megamanual steht lediglich, dass die Ausgänge für max. 5A gut sind.
Dauerbetrieb (Nah an 5A) gegenüber Einspritzventile bei einem Motorrad (dementsprechend hohe Drehzahl) dürfte wohl von der thermischen Belastung der Bauteile im Steuergerät nicht so einen großen Unterschied machen. .. Wollte sicherheitshalber aber trotzdem mal nachfragen
Die 12V Leitung zum Beispiel zum Lüfter würde ich dann noch mit einer 5A Sicherung absichern. Und Masse dann über die High Current Injektoren Ausgänge.
Gruß
High Current Outputs (Injector) für FAN etc geeignet? [MS3x]
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Re: High Current Outputs (Injector) für FAN etc geeignet? [M
Ich würde nicht raten, läuft die MS3X Injektor Ausgänge 5A kontinuierlich.
Vielleicht verwenden Sie diese Ausgänge für die Einspritzdüsen und der "Batch-fire"-Injektor-Ausgänge auf der unteren Stecker für den Fan?
Die aktuelle Firmware-MS3 ermöglicht es Ihnen nicht um die Kraftstoffpumpenleistung für "on / off" zu ändern. Ich werde in Erwägung ziehen, dass für eine zukünftige Version.
(I would not advise running the MS3X injector outputs at 5A continuously.
Perhaps use those outputs for your injectors and the "batch-fire" injector outputs on the lower plug for the fan?
The current MS3 firmware does not allow you to change the fuel pump output for "on/off". I will consider changing that for a future release.)
James
Vielleicht verwenden Sie diese Ausgänge für die Einspritzdüsen und der "Batch-fire"-Injektor-Ausgänge auf der unteren Stecker für den Fan?
Die aktuelle Firmware-MS3 ermöglicht es Ihnen nicht um die Kraftstoffpumpenleistung für "on / off" zu ändern. Ich werde in Erwägung ziehen, dass für eine zukünftige Version.
(I would not advise running the MS3X injector outputs at 5A continuously.
Perhaps use those outputs for your injectors and the "batch-fire" injector outputs on the lower plug for the fan?
The current MS3 firmware does not allow you to change the fuel pump output for "on/off". I will consider changing that for a future release.)
James
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Re: High Current Outputs (Injector) für FAN etc geeignet? [M
Hello James, thanks for your help.
so if i understand you right, you advise to use one of the INJ outputs of the lower Connector for the FAN-Control.
For example PIN32&33(INJ1) or PIN34&35 (INJ2)
Max current is also 5 Amp ?
And concerning the fuel pump output.
As long as there is no solution via the firmware, can i jump wire the CPU PIN 33 (FP-1) to IGBT-IN?
Then connect my fuel pump to PIN36 of the lower DB37 connector? (Do not connect the regular FP circuit)
So i could leave the setting in TunerStudio on "ON/OFF" and use the ignition transistor to control my fuel pump (without a relais)?
BIP373 installed like descriped in STEP 28 of the assembly manual on msextra.
BTW: In the Built-Manual on http://www.msextra.com/doc/ms3/build_manual.html is there a mistake? Because JS10 is not mentioned and not connected to anywhere? Would it even be possible to use the single high current igntion output IGN (PIN36) if i assemble my board according to the manual?
so if i understand you right, you advise to use one of the INJ outputs of the lower Connector for the FAN-Control.
For example PIN32&33(INJ1) or PIN34&35 (INJ2)
Max current is also 5 Amp ?
And concerning the fuel pump output.
As long as there is no solution via the firmware, can i jump wire the CPU PIN 33 (FP-1) to IGBT-IN?
Then connect my fuel pump to PIN36 of the lower DB37 connector? (Do not connect the regular FP circuit)
So i could leave the setting in TunerStudio on "ON/OFF" and use the ignition transistor to control my fuel pump (without a relais)?
BIP373 installed like descriped in STEP 28 of the assembly manual on msextra.
BTW: In the Built-Manual on http://www.msextra.com/doc/ms3/build_manual.html is there a mistake? Because JS10 is not mentioned and not connected to anywhere? Would it even be possible to use the single high current igntion output IGN (PIN36) if i assemble my board according to the manual?
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Re: High Current Outputs (Injector) für FAN etc geeignet? [M
Max is 18A (per INJ1 or INJ2) - so long as you have enough ground connections.CKP hat geschrieben:Hello James, thanks for your help.
so if i understand you right, you advise to use one of the INJ outputs of the lower Connector for the FAN-Control.
For example PIN32&33(INJ1) or PIN34&35 (INJ2)
Max current is also 5 Amp ?
Yes, that could work - but you need to install a 330R resistor between the processor and IGBTin.And concerning the fuel pump output.
As long as there is no solution via the firmware, can i jump wire the CPU PIN 33 (FP-1) to IGBT-IN?
Then connect my fuel pump to PIN36 of the lower DB37 connector? (Do not connect the regular FP circuit)
So i could leave the setting in TunerStudio on "ON/OFF" and use the ignition transistor to control my fuel pump (without a relais)?
With MS2/Extra and MS3, JS10 is more often used as the cam input signal. That is why the manual does not show it connected as an ignition output. However, it is possible to used it for a single ignition output.BTW: In the Built-Manual on http://www.msextra.com/doc/ms3/build_manual.html is there a mistake? Because JS10 is not mentioned and not connected to anywhere?
James
Haupt-Website http://www.msextra.com